Το Google Florida Update 2 έφερε τα πάνω κάτω
Σίγουρα όσοι ασχολείστε με το SEO ή έχετε κάποια ιστοσελίδα που την παρακολουθείτε εκ του σύνεγγυς για την κατάταξη της θα έχετε αντιληφθεί κάποιες αλλαγές στην κατάταξη που συνέβησαν την Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019 ή την Τρίτη 12 Μαρτίου 2019.
Η νέα αναβάθμιση του αλγορίθμου της Google ονομάζεται Google Florida Update 2 (Αναβάθμιση Αλγορίθμου της Google Φλόριντα 2) ή Google Core March 2019 Update (Αναβάθμιση πυρήνα αλγορίθμου της Google Μαρτίου 2019).
Μετά την πρώτη αναβάθμιση του Αλγορίθμου της Google που έγινε στις 16 Νοεμβρίου του 2003 και ονομάστηκε ως Google Florida update γιατί συνέπεσε με ένα μεγάλο συνέδριο γύρω από το SEO που γίνονταν εκείνο το διάστημα, η Google ξαναπερνάει σε μια μεγάλη αναβάθμιση του πυρήνα του αλγορίθμου της που επηρέασε εν μια νυκτί σχεδόν τα περισσότερα site στο ίντερνετ.
Άμα το site σας έπεσε μετά από αυτήν την αλλαγή, τότε θα πρέπει να διαβάσετε παρακάτω το άρθρο όχι για να βρείτε παρηγοριά αλλά για να βρείτε λύση στο πρόβλημα σας.
Αν πάλι δεν σας αρέσουν οι πολλές θεωρίες, τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί μας για να σας δώσουμε λύση στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.
Τι άλλαξε με το Google Florida Update 2;
Σύμφωνα με τους ειδικούς του Search Engine Journal, αυτή η αναβάθμιση του αλγορίθμου ήταν πολύ μεγάλη και σημαντική. Στέλεχος της Google μέσω του twitter του, έδωσε τα παρακάτω στοιχεία ότι το νέο Florida 2 εμπεριέχει μέσα στοιχεία του λεγόμενου αλγορίθμου Νευρωνικής Ταύτισης (neural matching)
Ο νέος αλγόριθμος νευρωνικής μάθησης χρησιμοποιείται πάνω από τον ήδη υπάρχον αλγόριθμο της Google και έχει βαρύτητα κατά 30%.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούνται και τα παλιά σήματα κατάταξης όπως οι 200 παράγοντες κατάταξης της Google, αλλά ότι χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα για να αποδοθούν βελτιωμένα αποτελέσματα αναζήτησης και καλύτερη εμπειρία του χρήστη.
Τι συνέβη στην ελληνική κατάταξη του Google.gr
Η διαφορά του Google Florida Update 2 με τα άλλα μεγάλα updates του αλγορίθμου της Google είναι ότι η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε ταυτόχρονα σε όλες τις χώρες του κόσμου και επηρέασε όλα τα εθνικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Στο Google.gr είδαμε ιστοσελίδες που φιγουράριζαν στις πρώτες θέσεις με διάφορες πολύ ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά να εξαφανίζονται μέσα σε μια νύχτα και άλλες να πέφτουν στην δεύτερη σελίδα ενώ άλλες ιστοσελίδες ανέβηκαν από την δεύτερη στην πρώτη σελίδα της Google και στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης σε λίγες ώρες.
Είχαμε δηλαδή σε όλες τις αγορές και βιομηχανίες (εννοώ τις κατηγορίες επαγγελμάτων) μια γενική ανακατάταξη και φυσικά είχαμε του μεγάλους χαμένους και τους μεγάλους κερδισμένους της αλλαγής.
Γνωρίζω αρκετά πράγματα που συνέβησαν που δυστυχώς δεν προλαβαίνω να τα καλύψω λόγω χρόνου σε αυτό το άρθρο, για αυτό θα ακολουθήσει ένα συμπληρωματικό άρθρο μάλλον την άλλη εβδομάδα.
Για να δείτε τι θα πρέπει να κάνετε άμα η ιστοσελίδα σας έχει εξαφανιστεί από τη Google ή πως να ανακάμψετε, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί μας.
5 Βασικά συμπεράσματα μετά το Google Florida Update 2
Τα συμπεράσματα που έχω εξάγει από την πρώτη αυτή εκτίμηση των αποτελεσμάτων της αναζήτησης είναι τα παρακάτω:
1 Ο αλγόριθμος κατάταξης της Google έγινε πιο πολύπλοκος
Η απλοϊκή αντιμετώπιση του SEO και της προώθησης ιστοσελίδων ότι έχω έναν ξάδερφο προγραμματιστή που δουλεύει στη NASA και αυτός ξέρει μάλλον έχει απομυθοποιηθεί μετά και την τελευταία αλλαγή.
Όπως έχουν απομυθοποιηθεί και οι 200 παράγοντες κατάταξης που όλοι σχετικοί και άσχετοι με το SEO μπορούν να αποστηθίσουν. Με αυτό δεν θέλω να αποκαρδιώσω όλους εκείνους που είναι καινούριοι στο SEO και αρχάριοι. Είναι καλό κάποιος να ξεκινήσει την ενασχόληση του με το SEO σαν αντικείμενο ειδικά άμα ασχολείται ήδη με προγραμματισμό ή με την κατασκευή ιστοσελίδων.
Όμως πλέον είναι κατανοητό ότι το SEO αποτελεί από μόνο του μια ειδικότητα της τεχνολογίας του ίντερνετ και πληροφορικής όπως είναι οι ξεχωριστές ειδικότητες της ιατρικής όπως η γυναικολογία, η αναισθησιολογία κτλ.
Ένας ειδικός στο SEO σήμερα σε γνώσεις και σε κατάρτιση είναι εντελώς αποκομμένος από έναν web designer ή έναν web developer. Είναι δύο διαφορετικές ειδικότητες με δύο εντελώς διαφορετικά αντικείμενα και πεδία.
Πριν λοιπόν την πατήσετε με το SEO και κάνετε κακή αρχή με κάποιον άσχετο στο SEO αλλά σχετικό με όλα τα άλλα αντικείμενα είναι σωστό να κάνετε την έρευνα σας και να βρείτε τους επαγγελματίες εκείνους της αγοράς που ασχολούνται κατά αποκλειστικότητα με το SEO.
Ο χρόνος και τα χρήματα που θα χάσετε με την αστοχία σας να επιλέξετε έναν γενικό πληροφορικάριο δεν συγκρίνονται με την λίγη περισσότερη αμοιβή που θα σας ζητήσει ένας πεπειραμένος συνάδελφος που ασχολείται χρόνια με το αντικείμενο.
2 Ο προϋπολογισμός SEO έχει αυξηθεί για να πετύχει κάποιος κατάταξη
Ο ανταγωνισμός ορίζει και το επίπεδο του προϋπολογισμού στο SEO και σε βάθος χρόνου φαίνεται ότι όσες ιστοσελίδες δεν διαθέτουν τον απαραίτητο προϋπολογισμό, αργά ή γρήγορα θα πέσουν ή θα χάσουν θέσεις από άλλες ιστοσελίδες που έχουν ανώτερο προϋπολογισμό για να κάνουν ότι χρειάζεται για να βγουν στην πρώτη θέση της Google.
Το βλέπω κάθε μέρα με μικρές ιστοσελίδες οι οποίες εμφανίζονται στη Google για να εξαφανιστούν ως δια μαγείας στην πρώτη μεγάλη αλλαγή του αλγορίθμου της Google, μόνο και μόνο για σκορπίσουν πικρία και απογοήτευση στους ιδιοκτήτες τους.
Το συνεπαγόμενο συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι όσες εταιρείες SEO έχουν πωλητές ή βασίζονται σε πωλητές για να αποκτήσουν πελάτες θα πρέπει να αποφεύγονται όπως αποφεύγει ο μέσος Έλληνας τους κομμουνιστές και τον Τσίπρα.
Βασιστείτε μόνο σε εταιρείες που έχουν αποδεδειγμένες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης και είναι καθαρά ηλεκτρονικές και ιντερνετικές και όχι σε όσες διατηρούν τα παραδοσιακά μοντέλα ανάπτυξης με πωλητές, τεχνικούς, διευθυντές, προϊσταμένους, λογιστήρια κτλ.
3 Κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί σταθερά αποτελέσματα στην Google
Πάμε τώρα στο επόμενο συμπέρασμα μετά τον φιάσκο που προκάλεσε στην αγορά του SEO το Florida Update 2. Που δεν είναι άλλο από το φιάσκο των σταθερών αποτελεσμάτων.
Όποιοι σας έταξαν σταθερά πρώτη θέση στη Google, δυστυχώς ήρθε η ώρα να σας το ξετάξουν.
Η Google έχει τζόγο, έχει δηλαδή διακυμάνσεις και τα αποτελέσματα αναζήτησης δεν παραμένουν ποτέ σταθερά αλλά κυμαίνονται με βάση την τοποθεσία, το ιστορικό του χρήστη, τις άλλες ιστοσελίδες που υπάρχουν και στοχεύουν στις ίδιες λέξεις κλειδιά και τους υπόλοιπους παράγοντες κατάταξης.
Λογικό είναι ένα site να έχει διακυμάνσεις και να πηγαίνει από το 1-5 από το 2-8 και ούτε καθεξής. Ακόμα και στο Google Search Console άμα μπείτε, θα δείτε ότι η θέση σας στη Google το τελευταίο τρίμηνο ήταν 2,3 ή 4,7.
Που σημαίνει ότι δεν ήταν ούτε 2 ούτε 3, αλλά κυμαίνονταν από το 1 έως κάποια άλλη θέση και ο μέσος όρος τους ήτανε 2,3 για την συγκεκριμένη αναζήτηση (λέξη κλειδί) στο τελευταίο τρίμηνο.
Όσοι λοιπόν έχουν νομίσει ότι τους ανήκουν οι θέσεις στη Google και στα αποτελέσματα αναζήτησης ή έχουν υπογράψει κάποιο συμβόλαιο με κάποια εταιρεία SEO, καλό θα ήταν να το ξανασκεφτούν γιατί απλώς το συμβόλαιο τους είναι άκυρο και χωρίς ισχύ.
Το να υπογράψω συμβόλαιο με κάποιον ότι θα είναι πάντα στην πρώτη θέση της Google είναι σαν να υπογράφω συμβόλαιο ότι το αυτοκίνητο που αγόρασε δεν θα χαλάσει ποτέ. Πράγμα ανέφικτο.
4 Το Google Florida Update 2 ήταν γενικό και παγκόσμιο
Το Florida Update 2 δεν επηρέασε μόνο μια συγκεκριμένη κατηγορία ή κλάδο αλλά ήταν μια γενική ανανέωση με στόχο την συνολική βελτίωση του αλγορίθμου της Google.
Στη Γερμανία, στη Γαλλία και σε όλες τις χώρες και γλώσσες έχουν επηρεαστεί γενικά τα αποτελέσματα αναζήτησης. Δεν πρόκειται λοιπόν για κάποιο niche update όπως το medical update που έγινε το καλοκαίρι του 2018.
5 Το SEO είναι μια επιχείρηση που μετράει το τι κάνεις παρά το τι ξέρεις
Το SEO είναι η επιχείρηση που δεν μετράει το τι ξέρεις αλλά το τι κάνεις.
Είμαστε στον κλάδο της έντασης πράξης και όχι της έντασης γνώσης και η ένταση των πράξεων που χρειάζονται για να βγει μια ιστοσελίδα στην πρώτη θέση της Google εξαρτάται από την ανταγωνισμό που έχει κάθε ιστοσελίδα και κάθε λέξη κλειδί.
Οπότε το σκεπτικό ότι το SEO το κάνει ο ξάδερφος και με τρία κουμπιά που πατάει ρίχνει τα τηλέφωνα, το site βγαίνει πρώτο και κονομάμε χιλιάδες ευρώ την ημέρα δεν υπάρχει, όπως και δεν υπάρχει το σενάριο ότι έχω ένα φίλο καθηγητή στο πανεπιστήμιο που τα ξέρει όλα.
Πλέον ο κλάδος του SEO έχει ωριμάσει αρκετά για να καταλάβει ο μέσος επιχειρηματίας του ίντερνετ ότι δεν είναι τζόκερ, είναι αγώνας επιβίωσης και ότι δίνεις παίρνεις.
Και άμα ακόμα δεν έχετε κατακτήσει την πρώτη θέση στη Google, μάλλον δεν έχετε κάνει αρκετά για να το πετύχετε και κάποιος άλλος ήδη έχει κάνει περισσότερα από εσάς και δικαίως είναι εκεί που είναι.
Θα πρέπει να πάρετε το SEO πιο σοβαρά γιατί είναι ο σημερινός τρόπος διαφήμισης και η αξία του είναι πολλαπλάσια από αυτήν που νομίζεται γιατί το κόστος ανά κλικ στην πρώτη θέση της Google έχει ένα τίμημα που η ίδια η Google γνωρίζει καλά ποιο είναι και χρεώνει ανάλογα το κόστος ανά κλικ στα Google Ads.